Autosloperij.nl's eigen (sloop)auto ophaaldienst: altijd een vergoeding & gratis ophalen. Helemaal vrijblijvend!
Sloop-, gebruikte en tweedehands auto onderdelen? Vrijblijvend offertes aanvragen via de Onderdelenlijn!
Als je het over een echte cross over hebt, dan moet je de Porsche Cayenne noemen. De Duitse fabrikant zorgde met de Cayenne namelijk voor de brug tussen sportauto en SUV. De Cayenne is dan ook net zo krachtig als hij snel is. Dat komt mede omdat de Porsche Cayenne de terugkeer van de V8-motor betekende in een model van Porsche. Dit was sinds men stopte met de 928 namelijk niet meer het geval. De Cayenne heeft echter meer te bieden.
De Cayenne mag dan snel op de weg zijn, zijn acceptatie onder autoliefhebbers ging een stuk langzamer. In het begin leek de Cayenne namelijk helemaal niet zo goed bij het imago van Porsche te passen. De Porsche Cayenne verkopen vielen dan ook enigszins tegen in de eerste periode na de introductie. Toch gingen de auto-experts langzaam maar zeker het goede van de Cayenne inzien. Dit kwam vooral omdat de prestaties werden geroemd door Cayenne-rijders van het eerste uur. Sindsdien is de Cayenne niet meer weg te denken.
Eén van die prestaties waar de Porsche-rijders zo enthousiast over zijn is zijn acceleratie. Als je hem goed intrapt gaat hij in 7,5 seconden van 0 naar 97 kilometer per uur. Dan moet je wel handmatig schakelen. Een automaat doet er 8,1 seconden over om hetzelfde te bereiken. De motor kan dan ook tot wel 6700 toeren aan. Dit zijn prestaties die normaal gesproken dichter bij een sportauto dan een auto voor alle terreinen ligt. Dit verklaart waarom de Cayenne als echte cross over wordt gezien.
Toen Porsche in 2010 de nieuwe Cayenne generatie op de markt wilde brengen besloot het iets opvallends te doen. Porsche sloot namelijk één van zijn Duitse fabrieken voor korte tijd om hem aan te passen aan de productie van de Porsche Cayenne. Er moesten namelijk zoveel dingen veranderen dat dit niet stapsgewijs kon maar de hele fabriek in één keer aangepakt moest worden. Dit maakte het mogelijk om vanaf 2011 de gloednieuwe Porsche Cayenne te kunnen aanbieden. Die werd namelijk iets langer en gestroomlijnder dan zijn voorgangers.
Een Porsche Cayenne verkopen is zo gedaan. Porsches zijn vaak tweedehands nog populairder dan nieuw. Het is niet voor niets dat veel oudere Porsche modellen tegenwoordig tot de oldtimers en klassiekers worden gerekend. Dit geldt uiteraard voor de Porsche Cayenne nog niet, maar dat maakt hem niet minder populair als tweedehandsmodel. Mocht je daarom twijfelen of je jouw Porsche Cayenne verkopen kunt, dan kun je dit gemakkelijk controleren door even rond te kijken in het aanbod. Als snel zal het je duidelijk zijn hoe snel de cross over verkocht zal zijn. Zelfs Porsches die in slechte staat verkeren, zoals schadeauto’s en sloopauto’s zijn geliefd bij autosloperijen. De autosloperij kan uw onderdelen namelijk opnieuw aanbieden als gebruikte of tweedehands auto onderdelen. Kortom, voor een auto in iedere staat, kunt u terecht bij de sloperij. Of het nu een oude kapotte auto zonder apk of keuring betreft of een bijna nieuwe tweedehands Cayenne.
Op Autosloperij.nl vindt u informatie over alles wat met de autosloperij of autosloop te maken heeft. Bijvoorbeeld informatie over het verkopen van uw sloopauto, informatie over het demonteren van een sloopauto, informatie over schadeauto’s, kapotte auto’s en tweedehandsauto’s, informatie over autosloperijen, autodemontagebedrijven en autoslopen en informatie over gebruikte en tweedehands auto onderdelen. Het onderwerp van deze blog is "Porsche Cayenne verkopen".